+31 (0)40 - 843 08 22      info@bsetmedia.nl
Bset Media | Bset Media is de marketing-steunpilaar in onze facility services
Bset Media B.V. Hét Eindhovens full service reclamebureau voor businessontwikkeling, marketing & communicatie én sales support. Wij helpen ondernemers uit het midden en klein bedrijf (MKB) hun producten en diensten beter en succesvoller in de online en offline-markt te zetten.
business ontwikkeling, marketing, communicatie, reclame, reclamebureau, sales support, website ontwikkeling, communicatie middelen, online media, grafisch ontwerp, communicatie bureau, webdesign, meer verkopen, meer klanten
8139
post-template-default,single,single-post,postid-8139,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.5,qode-theme-ver-3.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

WAT KLANTEN OVER ONS ZEGGEN

Business ontwikkeling en marketing strategie

Bset Media is de marketing-steunpilaar in onze facility services

  |   Klantreferentie   |   Geen reacties

“Bset Media kijkt verder dan websites”

“Ik wist niet waar ik heen moest, ik had heel veel communicatie-vragen over mijn project. Toen ben ik gaan Googlen en kwam ik Bset Media tegen. En het was toch wel de tekst op de website van zijn bedrijf die me aansprak en dus heb ik hem uitgenodigd.” Mark van Beek is bezig met een grootschalig online project op het gebied van facility services, en zag door de bomen het bos niet meer. En toen vond hij Bert Imhoff van Bset Media via Google, en daar heeft hij tot nu toe geen spijt van gehad. “Maar Bert is niet perfect hoor, hij is vreselijk eigenwijs. Als hij iets bedacht heeft is het lastig om het nog om te buigen. Maar dat hoeft meestal ook niet, want wat hij bedenkt is ook wel goed.” Mark vertelt graag over het project waar Bset Media hem bij helpt, alhoewel het allemaal nog erg pril is. Maar eerst iets over zijn bedrijf.

 

Facilitaire klanten verwachten verantwoordelijkheid

“Het gekke is, ik ben eigenlijk pandenkoper maar ik huur nu al een tijdje werkplekken hier in De Witte Dame. In 13 jaar is hier toch nooit een klant geweest.” Mark van Beek is directeur van S&S Facility Services, een bedrijf met vestigingen in Nederland en België dat facilitaire diensten regelt voor andere bedrijven, zoals schoonmaakdiensten. “S&S staat voor Search & Solutions, 13 jaar geleden geboren. Op dat moment had de schoonmaakmakelaar plaats gemaakt voor de adviesbureaus, die behalve het regelen van aanbestedingen, ook kwaliteitscontroles verzorgden. De makelaar was uitgeschakeld omdat de klant vond dat ie na de deal nog begeleid wilde worden.”

 

En jij zag die ontwikkeling aankomen? “Klopt. In die periode wist ik al dat we over 10 jaar klanten zouden hebben die je willen aanspreken op je verantwoordelijkheden, en verwachten dat jij als leverancier risico draagt. Tegenwoordig heet dat ‘main contracting’ of ‘integrated facility services’. Die trend is doorgezet: ook bij schoonmaakbedrijven wordt veel meer gevraagd om begeleidende diensten, maar die kunnen ze niet leveren omdat ze zijn gericht op uitvoeren. Daar zijn wij dus mee begonnen.” En het is tijd voor een nieuwe fase blijkbaar. “Op dit moment zijn er veel facilitaire bureaus omdat de markt is ingestort. Wij hebben zelf er risicodragende omzet in zitten op contractbasis, dus de crisis raakt ons niet. Er komen minder nieuwe klanten maar er vallen er ook weinig weg. We mogen dus niet klagen.”

 

“Bert Imhoff is vooral sterk in het proces in stappen te overzien en kijkt op de lange termijn, ik ben meer de ondernemer. We vullen elkaar goed aan dus in dit project.” En dat project is niet kleinschalig.”

 

En Mark ziet nu een andere ontwikkeling opdoemen, waar de branche zelf nog weinig mee doet: “Internet zal de doodsklap betekenen voor de facilitaire bureaus. En dus ben ik samen met Bset Media begonnen met het opzetten van www.facilitydeal.nl. Ik kende Bset Media omdat ze onze website gebouwd hebben, en daar waren we erg tevreden over. Een mooie combinatie vind ik: Bert Imhoff is vooral sterk in het proces in stappen te overzien en kijkt op de lange termijn, ik ben meer de ondernemer. We vullen elkaar goed aan dus in dit project.” En dat project is niet kleinschalig.

 

Breder dan Booking.com

“Mijn idee voor facilitydeal.nl kwam voort uit een gesprek met Bert: ‘Vind je het ook niet raar dat je facilitaire diensten niet online kunt kopen, dat moet toch kunnen? Alles is toch mogelijk?’ Bert vond het idee super. Ik had al een onderzoek in gang gezet via een hogeschool en daar was de conclusie duidelijk: de markt zit er echt op te wachten. Niet alleen het bedrijfsleven maar ook de overheid.” En dus komt er een website? “Ja en nee, volgens Bert moest facilitydeal.nl breder worden dan een website: het moet een platform worden, een soort Booking.com voor facilitaire diensten.  Klanten kunnen met een paar vragen zelf hun diensten calculeren. Het wordt de vergelijkingssite: kies, vergelijk en koop. Er zit ook een reviewsysteem in, maar mensen kunnen ook filteren op milieucertificaten, postcode etc. Het systeem is zelfgebouwd maar wel snel en makkelijk uitbreidbaar.”

 

En Bset Media kijkt verder dan websites? “Klopt. Wat me heel snel opviel aan Bert is dat hij ten opzichte van de andere communicatie-adviseurs die ik had benaderd de breedte aanpakt. Dat gaat verder dan brochures en een website, zijn bedrijf Bset Media nam voor ons ook alle contacten over met andere technische communicatieleveranciers, zoals de webbouwers. Hij zit nu in het midden, zodat als er bij ons iets gebeurt dat iemand het voor dit gedeelte overneemt. Ik zag daar wel tijdswinst in en een stuk vereenvoudiging in.” En hoever zijn jullie nu? “Die brainstorm was anderhalf jaar geleden, we zitten nu in de testfase. Dat betekent dat we de eerste leveranciersgesprekken aan het voeren zijn, de puntjes op de i aan het zetten zijn qua content, en volop in gesprek zijn met mediapartners. Via ons kunnen deze content verkopen zoals whitepapers, boeken, magazines en ze kunnen hun database vergroten voor beurzen etc.” En dus is Bert een belangrijke marketingschakel in het geheel? “Ik zie hem als de steunpilaar op marketinggebied. Volgens hem hem hebben we met ons platform van een dienst een soort product gemaakt, daar is hij heel goed in. Hij is ook met andere bedrijven in de branche zo bezig. Zijn vrouw werkt bij de Rabobank in de ICT en ook de bankensector is met rasse schreden hun dienstverlening online beschikbaar aan het stellen, en dan moet je van diensten ook makkelijk te begrijpen producten maken.”

 

En zo wordt een leverancier als Bset Media als het ware onderdeel van het bedrijf? “Ik moet natuurlijk op Bert kunnen vertrouwen. Ik behoor ook tot de groep ‘met stof erop’, maar ik heb in een jaar tijd denk ik al veel geleerd ten opzichte van de anderen in de branche. Vorig jaar liep ik met Bert over de enorm grote facilitair-vakbeurs in Den Bosch en daarna ging ik met hem naar de Vakdagen voor E-commerce. Het was niet zo groot maar het publiek puilde uit, maar wat me opviel: ik kwam er niet één persoon tegen uit de facilitaire wereld. Dat zegt genoeg. Mede dankzij Bert heb ik het gevoel dat ik aan het begin van iets heel grootst sta.” En dat idee had ik ook toen ik bij Mark naar buiten liep, hier gaan we méér van horen. Een faciliterend platform voor de faciliterende wereld.

 

Door: Edwin Vlems (blogger voor marketingfacts)

AUTHOR - Bert Imhoff

Bert Imhoff leerde bij respectievelijk een multinational, een media bedrijf en een reclame communicatie groep het marketing-communicatievak kennen. Bracht vervolgens vakkennis en ondernemingszin samen in Bset Media. Zorgt nu dat klanten zakelijk gezien de wind in de zeilen krijgen. En dat is niet zo verwonderlijk voor iemand die bezeten is van zeezeilen.

Geen reacties

Geef een reactie