+31 (0)40 - 843 08 22      info@bsetmedia.nl
Bset Media B.V. | Design levert bedrijven 20% meer winst op.
Wil je als bedrijf meer winst maken, dan doet je er goed aan veel aandacht te schenken aan design. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat goed design de financiële prestatie met gemiddeld twintig procent toeneemt.
Ontwerp, Design, Waarde creëren, Goed ontwerp, Goede presentatie, Meer winst maken, Product in de markt zetten, Meerwaarde
10396
post-template-default,single,single-post,postid-10396,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.5,qode-theme-ver-3.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

WAT KLANTEN OVER ONS ZEGGEN

TechnoSelect: doordachte website vanuit een duidelijke strategie

Marco van den Beemt, TechnoSelect

  |   Klantreferentie   |   Geen reacties

‘Een doordachte website vanuit een duidelijke strategie’

“Ik ben de strateeg op de achtergrond, Edwin, niet bezig met de dagelijkse business. Ik zit er wel midden in hoor, maar ik probeer me nergens mee te bemoeien haha.” Marco van den Beemt is oprichter van TechnoSelect, een uitzendbureau in Etten-Leur dat zich bewust heeft gefocust op industrie en techniek. Zijn collega Tim Timmermans is verantwoordelijk voor de praktijk, waaronder ook de nieuwe website die ze door Bset Media hebben laten maken: “We hebben regelmatig overleg met de mensen van Bset Media. Marco is dan penningmeester, ik ben voorzitter en Bert Imhoff en zijn club van Bset Media voeren het uit. Het vraagt nog wel wat voor ons: wij moeten veel informatie aanleveren en nadenken hoe een proces in elkaar zit. Dat kost tijd, maar dat is waardevolle tijd.” En als ik zo hoor hoe de website in elkaar zit mogen ze ook best trots zijn. Maar eerst iets over TechnoSelect. Want het is een hechte club, dat heb ik al snel gemerkt.

 

Een ‘Technoselecter’ word je niet zomaar

“In oktober 1997 ben ik begonnen, ik kom uit de werktuigbouw en op een bepaald moment had ik het daar wel gezien. Ik werkte toen veel met uitzendkrachten en van het één kwam het ander. Ik ben gestopt en helemaal alleen begonnen in een zolderkamertje met een oude IBM-computer.” Marco zit al lang in de techniek, zij het dat computers niet meteen zijn ding waren: “Haha ik wist niet eens wat computer was, maar ik moest wel. Ik moest mezelf heel snel dingen aanleren toen. Dat was toen nog met DOS om de facturen te maken, de rest ging nog met de fax.” Dat is nog een stukje prehistorie inderdaad, maar wel een goede basis blijkbaar: “De dag dat ik startte begon ik met 2 potentiële uitzendkrachten, een CV was nog niet interessant. We hebben nu 10 vaste medewerkers en twee afdelingen: Techno Select waar we voor banen bemiddelen in de techniek en productie en Techno Traffic Control.” En de band is hecht blijkbaar, ook met de uitzendkrachten.
 
“We beschouwen al onze uitzendkrachten als collega’s, dat zijn ‘TechnoSelecters’. Want ‘TechnoSelecter’ word je niet zo maar, onze selectiecriteria zijn hoog. Na gebleken geschiktheid krijgt een groot deel van de mensen een baan aangeboden bij de klant of bij ons. Zo proberen we ze aan ons te binden. De mensen blijven ook terugkomen, we hebben al collega’s die al 3 tot 5 jaar bij ons werken en na een klus bij ons terugkomen. En in bijna alle gevallen weten we ze weer aan het werk te helpen.” En de sfeer onderling? “Die is goed, we zijn ook allemaal heel erg trots op het bedrijf, dat is wel heel mooi. Dat merk je in de onderlinge saamhorigheid, we willen een stapje harder voor elkaar lopen. Ook voor de opdrachtgever: dat is geen klant maar een relatie. We willen ook langdurige relaties, het feit dat veel van onze klanten al 15 tot 20 jaar klant zijn zegt genoeg denk ik. En in de zoektocht naar een nieuwe website kwamen Marco en Tim terecht bij Bert Imhoff van Bset Media.

 

Niemand mag ontsnappen

“Ik vind Bert een fijne kerel, ik zie de passie in zijn ogen en geen dollartekens. Ik weet zeker dat hij zijn werk vanuit passie doet. Hij vindt het gewoon leuk wat hij hier aan het doen is, één van de mooiere persoonlijkheden die ik in het afgelopen jaar ontmoet heb. Hij laat mij wel dingen doen die ik niet wil haha, zoals het wachtwoord van het Facebook-account opzoeken.” En hoe verloopt het contact tot nu toe? “Nou, in de beginfase en het traject dat hij nodig had om het bedrijf te leren kennen zat ik te zuchten en te steunen over zijn ‘9 vragen’. Het waren simpele vragen maar het kostte ons 9 dagen om ze te beantwoorden bij wijze van spreken, maar de uitkomst was weer wel dat het zuchtmoment leidde tot een ‘aah’-moment.”

 

“…het voordeel van de mensen van Bset Media is dat ze pragmatisch zijn, ze luisteren goed en weten het in een heel mooi vat te gieten.”

 

Tim vult aan: “De website wordt helemaal omgegooid met een systeem erachter dat vrij uniek is. Het komt uit mijn hoofd en dat van Jeroen van Bset. Ik goochel in het dagelijkse werk graag met Excel, maak lijstjes en cijfermatige onderbouwingen, ik doe een hoop signalering naar de bureaumanager toe: ‘let op want’. En dat gaan we nu automatiseren.” Kun je globaal iets vertellen over hoe de site gaat werken? “Ja hoor, de website wordt vrij geavanceerd middels inlog voor de klant en de medewerker. Wat belangrijk is, is het back office gedeelte van de website: bepaalde signaleringen worden automatisch gegenereerd en in een takenlijst gezet. Het is een heel goed gereedschap waarvan ik overtuigd ben dat er een winst in zit. Er kan niemand meer ontsnappen, alles wordt gesignaleerd.” En gaat alles vlekkeloos in de samenwerking met Bset? “Bert werkt veel met de projectsoftware van Asana, dat is voor mij wel even wennen. De mails die ik daarin stuur zitten niet in mijn mailpakket en verlies ik dus wat overzicht. Wij zijn ook geen programmeurs natuurlijk, wij zijn uitzendboeren. Ik begrijp wel dat het erbij hoort, maar het is wel een gedoe met al die wachtwoorden.” Maar vermoedelijk komt er straks toch iets heel ´werkbaars´ uit. “De input komt wel van onderaf, de meeste pakketten worden bedacht door IT’ers en wij willen dat de consulent iets werkbaars moet krijgen. Als versie 1 wordt gelanceerd gaan we de consulenten vragen wat zij ervan vinden. En hun suggesties nemen we mee om uiteindelijk de ultieme versie te maken.” Klinkt als de beste manier inderdaad.
 
“Weet je Edwin, door die 9 vragen van Bert hebben we nu precies wat we willen. En het voordeel van de mensen van Bset Media is dat ze pragmatisch zijn, ze luisteren goed en weten het in een heel mooi vat te gieten.” Ik denk dat Bert Imhoff het wel kan waarderen als hij dit citaat leest. Want zoals ik hem heb leren kennen beschrijft Marco precies hoe hij het liefst met zijn klanten omgaat: een mooie website maar wel gebouwd vanuit een strategisch kader. En dat is ook logisch bij TechnoSelect, met een strateeg als oprichter. Een strateeg die zich nergens mee probeert te bemoeien.

Door: Edwin Vlems (blogger voor marketingfacts)

AUTHOR - Bert Imhoff

Bert Imhoff leerde bij respectievelijk een multinational, een media bedrijf en een reclame communicatie groep het marketing-communicatievak kennen. Bracht vervolgens vakkennis en ondernemingszin samen in Bset Media. Zorgt nu dat klanten zakelijk gezien de wind in de zeilen krijgen. En dat is niet zo verwonderlijk voor iemand die bezeten is van zeezeilen.

Geen reacties

Geef een reactie