Meer business met een businessprofiel!
Het businessprofiel speelt een belangrijke rol bij het goed in de markt zetten van uw producten en diensten. In het businessprofiel wordt kort en bondig beschreven wat uw onderneming doet, voor wie, welke producten en diensten u aanbied en welke meerwaarde uw bedrijf hiermee creëert. Een goed geschreven businessprofiel maakt de geloofwaardigheid, authenticiteit en inzicht van uw bedrijf duidelijk aan (potentiële) kopers.
Meer tastbaar, beter herkenbaar en consistent verkopen
Het is voor uw doelgroep wel zo handig wanneer u kort en krachtig kunt vertellen wat het belang van een product en dienstverlening is. Dat u kunt aangeven waarom uw bedrijf zo onderscheidend is of wat het voordeel van uw manier van werken is. Het doel van een businessprofiel helpt u om deze zaken zodanig concreet te maken dat uw producten en diensten tastbaar en dus verkoop worden. Het businessprofiel is een zeer handig instrument bij het goed in de markt zetten van producten en diensten, om Marketing & Sales activiteiten consistent krijgen en kan ook als onderdeel van het businessplan dienen. Dit geldt voor alle maar zeker voor dienstverlenende bedrijven.
“Het businessprofiel is een zeer handig instrument bij het goed in de markt zetten van producten en diensten”
Een dienstverlening is niet snel iets wat mensen, zoals een product, kunnen vastpakken, bekijken of betasten. Bij een dienstenproduct moet de koper het eerst kopen voordat hij het fysiek kan beoordelen. Om een dienst te kunnen verkopen moet u meestal een verwachting scheppen die na de koop ook waargemaakt moet worden. Het is dus van belang dat er een goed verkoopverhaal is en dat dit ook nog eens klopt met wat een dienst werkelijk inhoud of wat het uiteindelijk oplevert. Mooie verkooppraatjes en gebakken lucht doen ondernemingen dan ook eerder kwaad dan goed. Met een businessprofiel maakt u de verkoop van een dienst meer tastbaar, beter herkenbaar en consistent met wat uw onderneming kan waarmaken.
De effectiviteit van uw Marketing & Sales inspanning vergroten
Grotere ondernemingen hebben, met een businessprofiel, nog eens het voordeel dat de effectiviteit van hun Marketing & Sales inspanning te vergroten is. Als alle extern communicerende medewerkers “hun organisatie” eenduidig naar buiten weten te brengen, dan is dat natuurlijk wel zo handig. Iedere medewerker heeft hierbij natuurlijk zijn eigen tone of voice. Het geluid kan misschien dan wel elke keer anders zijn, maar de boodschap moet natuurlijk wel consistent blijven. Dit geldt zowel in fysieke communicatiemiddelen, zoals bijvoorbeeld de website, bedrijfsbrochure en de productfolder als in het gedrag van (commerciële) medewerkers.
Een investering die zich dubbel en dwars terugverdiend
Onze ervaring heeft geleerd dat (potentiële) kopers liever contact hebben met bedrijven die zich goed kunnen presenteren. Een businessprofiel is hierbij van onschatbare waarde, welke bovendien nog eens snel en tegen geringe kosten is te realiseren en dus een investering is die zich dubbel en dwars terugverdiend. Een eerste stap naar meer business is snel gezet! Bel +31 (0)40 – 843 08 22